Az indiai teremtésmítosz
2008.11.15. 19:07
Nagyon különös dolgot tapasztalunk, ha megpróbáljuk az Egyiptomi és az Indiai keletkezés mítoszokat összehasonlítani. Amíg az Egyiptomi mondák egyértelműen 6-10 isten valahonnan a nem egészen meghatározott messziségből való megjelenésére utalnak, az Indiai mondák nagyon homályosan fogalmaznak a teremtők megjelenéséről, és nagyon sok, akkoriban érthetetlen, de számunkra már jól érthető, és behatárolható technikai leírásokat adnak.
Ezen leírások érdekessége az, hogy ha a ma ismert fejlődéstörténetet vesszük alapul, akkor egyszerűen nem lehet megmagyarázni, hogy honnan tudtak az ősi szanszkrit véda-írók, vagy másolók azokról a technikai eszközökről, amiket csak századunkban fedeztek fel, és használtak. Márpedig ott vannak, és pontosan le vannak írva.
Így minden előzetes magyarázat nélkül, idézzük ide a Dzyan-könyv teremtésre vonatkozó sorait! Ugyanis a fenti könyvben van egy cimszó-szerű bekezdés. Nem teremtés, nem monda, hanem elég mellbevágóan így szól… Kozmikus evolúció. Fontos ismételten jelezni, hogy a szanszkrit, tamil, és egyéb Indiai, Tibeti, Közép-Ázsiai nyelvek félreismerhetetlenül megkülönböztetik az elképzelt és Isteni menyországot, a fizikai kozmosztól, vagy égtől.
Így szól a keletkezésről a Dzyan-véda ide vonatkozó mandalája!
- Nem volt idő, mert aludva feküdt a végtelenség ölében. Csak a sötétség töltötte meg a végtelent, az APA a ANYA és a FIA egyet képezett, amíg a fiú egyszer fel nem kelt és vándorútra kelt a sötétségben egy kereken. Az élet addig öntudatlanul lüktetett a végtelen űrben.
Itt álljunk csak meg egy kicsit! Ez, és amit alatta fogunk olvasni, nem más, mint a “Big Bang” elmélete, vagy esetleg a Bibliai Ószövetség szerinti teremtés mítosza. De ami a lényegesebb az a hármas tagozódása az első lényeknek! Azt is figyeljük meg, hogy a teremtő erő, nem csodára, vagy misztikus hatalomra vonatkozik, hanem nagyon is, megfogható fizikusok által is érthető elméletre! Folytassuk a Dzyan-véda olvasását!
- Hol voltak az építők a feltörekvő Manvantara ((ez a szó egy idegen kultúrára vonatkozik)) fényes fiai? Akik fényt adtak a forma nélküli életnek! Még nem ütött az óra, a sugár meg nem irányult a csirára, a Matrianda meg nem duzzadt meg!
Vagyis volt egy esetleg ideküldött sejt, vagy spóra? Aminek esetleg egy megadott időben kellett osztódást kezdenie, és ez az alapja a földi létnek? A leírás kísértetiesen hasonlít az osztódássál szaporodás biológiailag ismert tényeire! Folytassuk az olvasást!
- Föld fiai! Hallgassatok a Tűz fiaira, akik a tanítóitok. Halljátok meg, hogy mit tanultak ok az ősi “HETEK”-től, akiknek leszármazottai, kik az őstűzből eredtek, ősapáinktól! Akik a fényből jöttek, mely az örök sötétségből sugárzott, és új életre kelt energiákat lövellt szét a világűrben mindenfelé!
Nocsak, nocsak! Mégis vannak hivatkozások az ősi “hetekre”, akik valahonnan ide utaztak? De hat ez nem más, mint az Egyiptomihoz hasonló Első Istenek mondái, méghozzá származásukat is meghatározva, és hivatásukat is leírva, mint tanítók, leírók, orvosok stb.
- Amikor művet elkezdi a tanító Fohat, kiválasztja az alsó rész szikráit, melyek diadaltáncot lejtenek ragyogó lakhelyükön, és abból képezi a kerekek magvát… az űr HAT iránya felé tájolva azokat, egyet pedig középre illeszt, és készen van a főkerék! Hogyan épít Fohat? Összegyűjti a tüzes port az égen, tüzes golyókat alkot belőlük, keresztül megy rajtuk, megkerüli őket, és élettel tölti meg mindegyiküket. Fohat öt lépést tesz és a négyszög minden szögletében szárnyas kereket, képez. A tűz és porból összeállított gömböket, egyiket az egyik, másokat a mások irányba forgásba hozza, s a középső keréken ott a elliptika!
Itt bizony nem más van leírva, mint a bolygók, a naprendszer keletkezésének tudományos ma is elfogadott módszere, egy kis misztikus keresztezéssel. Vagyis megvan, hogy hogyan állt össze a kozmikus szemcsékből a naprendszer, de annak bolygói is. Hogyan forognak azok egyik az egyik, mások a másik oldalra? Hogy alakult ki a Nap? Hogyan alakult ki a hat irány, jobbra, balra, előre, hátra fenn és lenn! Folytassuk csak a szöveg olvasását.
- Azután Fohat, fiainak megparancsolja, hogy alkossak meg képmásaikat a saját maguk képére, akik szenvedni fognak, és szenvedés fognak okozni! Ez lesz az első harc! Az alkotók és a rombolók között, mindig is harcok fognak dúlni az úrért és a tudásért. A Mag megjelent de állandóan újra létrejön!
Nincs ezekben semmi érthetetlen. Megtalálhatjuk itt a tudományos magyarázat ma mar fizikailag bizonyított alapjait is, de ha nagyon odafigyelünk jól meglátató az is, hogy honnan eredt az Ószövetség Isteni teremtésmítosza is. ((Először volt a sötétség… stb.))
Nagyon fontos, hogy a véda nem határozza meg, hogy ez a FOHAT vajon személy, szellem, csak éppen valaminek a szubsztanciája, egyáltalán nem szol erről sehol. Így bármennyire is furcsa a Dzyan könyve tekinthető egyfajta materialista mondavilág/ eszmerendszer alapjának is. Persze tudtak erről a nagy materialista gondokodók is, és mégsem használtak fel ezeket a mondákat filozófiájuk igazolására. Ennek az oka, hogy a későbbiekben egészen megmagyarázhatatlan, de mai tudásunkkal már érthető járművekről, fegyverekről, az űrben és a földön vívott háborúkról lesz szó.
Gondolkodjunk el egy kicsit rajta, és csemegézzük ki a részleteket!
A Dzyan-könyve tudományosan elfogadott, fizikailag is létező (másolatban) mondavilág/keletkezéstan vagy éppen őstörténet. Ám de a tudomány csak annak létét fogadja el tanait teljes egészében, tagadja. Hogy mi a tagadható egy írott, több mint 6000 evés művön, azt én nem nagyon értem, mert akik ezzel foglalkoztak régen, nem azért irogattak évszázadokon keresztül, hogy egy mesével szándékosan megtévesszenek valakiket, főleg nem az utókort, hiszen nekik/értük írták ezeket. Megjegyzendő, hogy a Dzyan könyvek eredeti szövegének keletkezései ideje ismeretlen. Inkább azért dolgoztak, hogy az Isteni parancsnak megfelelően a tudást rögzítsék, és megőrizzék.
A “Titkos Tanok” amik távolról sem titkosak, legjobban a Madras melletti Adjar városkában székelő Teozófiai Társaság központjában tanulmányozhatóak. Itt mondom el, hogy a Dzyan név az nem egy Isten neve, hanem a Tibeti iskolák neveinek összesítése, egy afféle mozaikszó. Ezen belül az összes legrégebbi tudás összesítése a Tadzsur 108 db és a Kadzsur 205 db kötete. Irdatlan nagy művekről van tehát szó! Az eredeti írások egy 1m széles, 10-25 cm vastag, és 15 cm magas fatáblákban vannak lefektetve. Ezeknek nem egészen 1-2%-a van eddig lefordítva és értelmezve.
A további források meg teljesen feldolgozatlanul vannak a Himalája közelében levő Okhee Math nevű városka mellet levő gupta-barlangokban máig is. (Gupta= tudást őriző szent hely)
Három legnevesebb kutatójuk: Dr.Prof. Mahadevan. Dr. Prof. Mahalingammal, és Dr. Prof. Nagaswamay. Dr. U.W. Swaminatha Lyer, pedig azzal lett a legnagyobb, legmegbecsültebb véda-kutató, hogy összegyűjtött több mint 3000 ilyen kéziratot egy Madras Melletti Múzeumban, ezeket jelenleg is másoljak, konzerválják. De ha valaki teheti, érdemes kutakodni a Kuppuswami Sastri Résearch Institute ((ez a legnagyobb Szanszkrit iskola jelenleg)) könyvtárában is. Remélem megtalálható már az Interneten is. De emlékezzünk arra, hogy mások is voltak jó régen, akik a Szanszkrit ősi irodalom felé tapogatóztak, mert ott sejtették az eredet igazságát. Ilyen volt TAMÁS apostol is (ő volt a hitetlen Tamás!) aki Madrasban halt vértanúhalált. Bizony ő volt, aki kételkedett Jézus feltámadásában. Csontvázának darabjait a SanThome bazilikában őrzik és a Szíriai “Tamás-keresztények” meg ma is tisztelik. Ugyan mit kutathatott ki Tamás, hogy kitaszította vált?
Aki ismeri a történetet, talán nézzen utána!
1890-ben Svama Dayanand Savasvati professzor az akkori legnevesebb szanszkrit szakértő Max Müllernek egy vita során kijelentette: - Létezett és létezik egy eredeti kinyilatkoztatás. Nem lesz mindig hozzáférhetetlen az emberiség számára, még akkor sem ha erre az emberiségnek várni kell. És mily különös ő is az Okhee Math-i barlangok tartalmára utalt!
Vajon mit írhatnak azok a Védák?
A Védák olvasása során meg egy nagyon érdekes dolgot figyelhetünk meg. Hasonlóan a keresztény írásokkal, a védák-ban ezernyi figyelmeztetés található arra, hogy a másolás során az eredeti szövegeket soha ne változtassák meg! Mintha valaki, nagyon régen arra gondolt volna, hogy a másolók nem is tudják felfogni, hogy miről írnak, ezért szinte minden szakasz végen újra megjelenik ez a figyelmeztetés! Tudjuk, hogy például a keresztény bibliát hányszor és hányan magyaráztak szanaszét. A védák eredeti írói tudatában voltak ennek, és újra meg újra figyelmeztetik a másolókat, hogy vigyázzanak a szövegek hű másolására, sőt előírják nekik, hogy magukat a figyelmeztető szövegeket is másolják le tovább!
|