Amita az emberi szellemek segtsgre szorulnak, mindig volt segtsg. Van egy isteni kz, amely lenyl az gbl, s felhzza oda az szinte keresket. Isten segti, az isteni kz megtestesti, idtlen idk ta lnek az emberek kzelben szabadsgukban s szeretetkben kiteljesedve, pldt mutatva az emberi szellemek szmra. Istenben megvalsult lnyek k. Uraljk a tr s id trvnyeit, sem a fizikai test, sem ez a bolyg nem kpez szmukra korltot. Ittltk nkntes, nem a karma ltal kttt, s az illzik jtka nem zavarja ket. Lnyk valdi szabadsgt, istenembersgk minsgt felfogni a mai korszak anyagba sllyedt embernek komoly hitprbja. A ltezskrl szl trtnetek az anyagba mlyedt emberek szmra mesnek, kitalcinak tnhetnek, pedig hogyha valami igazn valsgos, kprzattl mentes, rk s jelentsggel br ami vilgunkban, akkor ppen az ltezsk az. Semmi sem fontosabb ht, mint rluk elmlkedni! Babadzsi egy avatra (isteni alszlls). E nagy vitkat kivlt fogalom nem mst jelent, mint azt, hogy az Istensg testbe ltzik. Tgabb rtelemben vve az avatra az isteni egysgbe tudatossgnak megtartsval visszaolvadt lny, aki leereszkedik a szellemi vilgokbl, azrt, hogy minket, embereket a karma s a kprzatok kterejbl kiemeljen. Babadzsi tbb, mint avatra. Ezltal arra gondolunk, hogy Babadzsi krisztusi beavatott. Egyike az elsknek, aki beavatst kaphatott Isten fitl, Fldnk trtnetnek legfontosabb szellemisgtl. Babadzsi a Biblibl ismert vak koldus, az els Nap-karms, aki vaksgt az emberek helyett, szabad akaratbl, szeretete erejvel vllalta magra, s akit vaksgtl ppen a Krisztussal thatott Jzus szabadtott meg. Innentl kezdve Babadzsi Krisztus reprezentnsa is. Egy lny, aki mestervel egybeolvadva rszesedhetett Krisztus lnynek ldsban.
Babadzsi szabad lnye brhol megjelenhet. Mesternek mintjra rendelkezett testnek fnny alaktsnak, s romolhatatlan testben val megjelensnek a kpessgvel. Tudta anyagiastani s sztoszlatni a testt, st akr tbb testben is meg tudott jelenni, egyszerre tbb helyen is. Sok szz ves kornak semmilyen jelt nem viselte. Tizenhat vesen trtnt megvilgosodsa ta fizikai teste nem korosodott. Rendszerint egy kisebb csapattal, magas szint szellemekbl ll nhny kvetjvel ltogat el oda, ahov akar, meg-megjelenve, finomabb skrl materializldva, nha pedig gyalogosan kzlekedve. Leggyakrabban kis csoportjval, egy banyan fa rnykban lve brzoljk. Babadzsi nem mese, nem brnd, hanem valsgos szemly. Sankara, Kabir s Lahiri Mahszaja beavat mestere, Krisztus egyik legfontosabb munksa. Brhol s brmikor megjelenik, risi kegyelem az embereknek. Lahiri Mahszaja gy mondja: brki, aki tisztelettel ejti ki Babadzsi nevt, azonnal hatalmas ldst vonz maghoz. Feladatai kz tartoznak India szentjeinek a tmogatsa, s a krisztusi tantsok tadsa Keletnek. indtja el a Krisztus-kzpont alapokon ll krija jga irnyzatt, s inspirl, tmutatsokkal lt el szmos, az egsz emberisg jvjn munklkod szellemisget. Nem akrki ! Olyan szellemi magaslat, amelynek megltsa kellen magas tudatszint nlkl nem trtnhet meg. Babadzsi vilgt rejtly vezi, s szmtalan csods trtnet szl rla. Halottat tmaszt fel, karmt vesz fel msoktl, teste gy srsdik fnny, vagy vltozik fnygmbbl emberi alakk, mintha mindez valami fantasztikus filmben jtszdna. Fontos azonban tudnunk, csak akkor s ott jelenik meg, hogyha annak megfelel helye s ideje van, s csak akkor, hogyha a vele tallkozk tudat- s rezgsszintjknl fogva kszek erre a tallkozsra. Szt lehetne gni, bele lehetne zavarodni egy id eltt megtrtn tallkozsban Babadzsival. Babadzsi sohasem jelent meg nyilvnosan. Msok csak akkor lthatjk vagy ismerhetik fel, hogyha ezt is akarja. Romolhatatlan teste nem ignyel lelmet. Mint krisztusi beavatott, lland benssges sszekttetsben van mestervel. Nagy jelentsg esemny az, hogyha egy ilyen tant nemcsak szellemi skrl ihlet s segt, hanem itt mkdik a Fldn, szent elhatrozsban, hogy az emberisg segtsgre legyen. Egyes avatrk rvid idre jttek, msok - mint Babadzsi -, vszzadok ta fldkzelben vannak, s segtenek. Hogyha tnyleg fontos, komoly oka vagy clja van, Babadzsi azonnal megjelenik, nyomatkostva ezzel ldsos, renk irnyul figyelmt. L. Mahszaja lerja, hogy kedvrt a mester a Himalja egy eldugott rszn csodlatos aranypalott anyagiastott, itt adva tantvnynak beavatst a krija jgba. Innen indul ht a krija, Isten ldsbl Isten lmban, foganva. Az avatrknak nincsen szksgk lmodsra. lmok helyett maguk szrakoztatsra s msok segtsgre tudatosan vilgokat ptenek, melyben, hogyha gy kell lennie, az emberi szellemek is idzhetnek, azrt, hogy tanuljanak s fejldjenek. A vilgok Isten lmai, prbaterletek, az emberei szellemek ltezse pedig fejldsi lehetsg ezen lomban. A Babadzsi ltal ltestett csodapalota is egy ilyen, formt lttt lom volt, uralva azt az Istenben megvalsult lnynek akarata ltal, teljes tudatossggal, tudomnyos ismerettel s sszpontostssal, megfelel helyre helyezve, s rgztve az atomokat, gy, hogy az isteni szpsg s sszhang az adott trben megnyilvnuljon. Az ltala ltrehozott vilg persze brmikor lebonthat s jrarhat. A tantvnyok frdzhettek ennek a vilgnak a varzsnektrjban, a lebonts utn pedig az anyag kttt atomjai visszaolvadtak a szellem lnyegbe, ahonnan ltrejttek.
Az rdekldk a keleti szentek letrajzt olvasva, sokszor tallnak olyan trtneteket, melyek mr-mr a ktelkeds s elbizonytalanods irnyba vezethetik ket. A hit prbra ttetik. Vannak-e csodk, ltezik-e szellemi vilg, igazak-e a szentekrl szl rendkvli trtnetek? Igaz volt-e Krisztus Urunk feltmadsa, romolhatatlan testben megjelense, a halottak feltmasztsa, a csods gygytsok, az elre kijelentett s ugyangy megtrtnt esemnyek? Igazak voltak mind! Neknk pedig, ktelked, hitnket vesztett eurpaiaknak ennek fnyben kell Kelet csods letrajzait s a szellemtudomny kzlendit tanulmnyoznunk. Kelet korunkban mg nem bvelkedik a Krisztus-kzpont szellemi irnyzatokban, ezrt a Babadzsi nyomdokain ltrehozott, s a Paramahamsza Jgnanda ltal Nyugaton is elterjesztett krija jga ltezse klnsen fontos. A krisztusi szellemisg finoman, a maga szeld s megfkezhetetlen erejvel mindentt sztrad vilgunkban. Kelet s Nyugat elnyei a fldfejlds sorn fokozatosan tvzdnek. A Babadzsi ihlette utak mind azt tmogatjk, hogy Kelet s Nyugat egytt, egyms tapasztalatait felhasznlva ltrehozza a szellemi arany kzputat, feloldva az ellentteket, egyeslve a szeretet s blcsessg ereje ltal. Fontos tudni azt, hogy a Babadzsi elnevezs Indiban meglehetsen ltalnos nv. A "baba" s a "dzsi" mindkett egyfajta tiszteletet jell, sok szentet neveznek Babnak a "dzsi" szcskt hozztve. Az e cikkben rott Babadzsit szoktk mg Mahmuni Babadzsi Mahrdzsnak, Krija Babadzsi Ngardzsnak, Mah jginak, Siva Babnak, Trambak Babnak is nevezni, viszont az indiai nevekben val nagy kavarods miatt ajnlatos brmilyen rtesls esetn vizsglat al vetni, hogy tnylegesen melyik Babadzsirl is van sz. Babadzsirl, Krisztus tantvnyrl, vagy pedig egy msik Baba nvvel illetett tantrl. rdemes elgondolkoznunk azon, hogy Babadzsi letnek legfontosabb esemnyei ltalban krisztusi mintra zajlanak. Egyszer egy kpmutat aszktt L. Mahszaja brlattal illet. Rviddel ksbb megltja Babadzsit, amint ott trdel az aszkta lbai eltt, s megmossa ket, a mi Urunk mintjra tiszttva meg azokat. E plda egyszerre egy nzetlen s segt tisztt rtus pldzata, valamint utals arra, hogy nem tlhetnk meg semmit, hanem mindenkiben az Urat (a szvnkben l Krisztust, az isteni nt) kell megltnunk, elvonatkoztatva az rzkek s az rzsek kprzattl.
|